Kurumsal Kimlik Nasıl Olmalıdır?


Kurumsal kimlik tasarımı, firmaları hedef kitlesine tanıtan ve de akılda kalmalarını sağlayan en az maliyetli reklam çalışmalarıdır. İyi bir kurumsal kimlik tasarımı için atılması gereken ilk adım, kurumu verdiği hizmetleri yansıtacak olan renk tonlarını bulmaktır. Daha sonraki aşamada buna en uygun şekilde logo tasarımı yapılır. Yani logotype oluşturulur. Logotype, bilindiği gibi firmaların olmazsa olmaz parçasıdır ve hedef kitle üzerine akılda kalıcı bir etki yaratır.  Elbette ki akılda kalıcılık oranını artırmak için de dikkat edilmesi gereken birçok kriter vardır. Bunlardan biri de logotype çalışmalarının kesinlikle özgün olmasını sağlamak olacaktır. Başka bir firmanın çalışmasından esinlenerek hazırlanmış olan logotype, hedef kitlenin algısını başka bir alana yönlendirir. Aynı zamanda güvenilir imajı ve prestiji de yoke der. Bu nedenle kurumsal kimlik tasarımı çalışmalarının mutlaka deneyimli firmalar tarafından yapılması gerekmektedir.


Kurumsal Kimlik Tasarımı Nasıl Yapılır?


Kurumsal kimlik ajansı tarafından gerçekleştirilecek olan bu çalışmalar genel olarak üç aşamadan oluşmaktadır. İlk aşamada yapılacak olan işler belirlenir. Yani firmalar, tasarımcılara ne tarz ve hangi ürünü istediğini sorar. Akabinde ise tasarım aşamasında hangi detayı ön planda tutulacağına karar verilir. En önemli ve gerekli bir diğer bilgi ise firmanın genel özellikleri olacaktır. Tüm bu hususlarda en doğru ve güncel bilgileri vermek firma yetkililerinin görevidir. Daha sonraki aşamada ise tasarımcılar, firmaların isteklerine en uygun olan çalışmaları, güncelliği de göz önünde bulundurarak gerçekleştirmek için çalışmalarını yürütür.


Kurumsal kimlik fiyatı; firma istekleri ve tüm gereklilikler belirlendikten sonra netleşecektir. Tasarımcılar çalışmaların her bir aşamasında firmanın onayını almak zorundadırlar. Bu nedenle gerek olduğu durumlarda firma önerilerine uygun düzenlemeler ve çalışmaların yapılacağı yetkin kurumsal kimlik tasarımı yapan firmaları tercih etmek gerekir. Çalışmanın en son aşamasına gelindiğinde ise tasarımcılar ve firmaların üzerinde anlaşmış olduğu çalışmaların basım ve dağıtım süreci aktif olarak başlatılmaktadır. Çalışmalar ne kadar kaliteli ve doğru ise firmanın kurumsal kimlik tasarımından alacağı verim de o denli artar. Yani kurumsal kimlik tasarımları globalleşmek için son derece önemli bir adımdır. Bu nedenle çalışma sürecinin titizlikle yürütülmesinde fayda olacaktır.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

En Kaliteli Giyim Ürünlerinin Yer Aldığı Firma: Favorim50ton

Altınla Şıklığını Ortaya Çıkaracağınız Tek adres

En Popüler Güney Koreli Aktörler